fbpx

סוף המשבר? לא כלכך בטוח

היי נינג'ות, 

נראה שמשבר הקורונה מגיע לישורת האחרונה (בלי לדבר על גל שני טפו טפו טפו). האווירה היא של חזרה לשגרה, ואחרי חודשיים של דממה אנשים חזרו לרחובות. במקביל, רבים מהעסקים חזרו לפעול וממש עכשיו גם הילדים מתחילים לחזור למסגרות החינוכיות. נראה כאילו השלב הבא הוא שכולנו נחזור לעבוד כרגיל. האמנם?

אז נכון שאנחנו כבר יכולים לצאת החוצה לפגוש את המשפחה ולחזור לעבודה בתנאים מגבילים (יחי התו הסגול!). אבל האם באמת הכל יחזור להיות כפי שהיה? אנחנו לא כל כך בטוחים. יש שאלות רבות שפתוחות, ומעל כולן – האם נצליח להתגבר על הפגיעה הכלכלית של החודשיים האחרונים או שמא אנחנו בדרך למיתון מטורף? 

ממש על השאלות האלה ענה נתי במסגרת הפודקאסט "כרגע" של אסף טרפיקנט: "הרע לפנינו. שכירים ועסקים במשבר פוסט קורנה".  כמובן בהתאם לחוקי, מנהגי ומסורת הנינג'ה הפיננסית – גם נאמ;לק:

  1. יש הסתברות מאוד גבוהה שאחרי ה"קורונה" נגלה שאנחנו במיתון ענק.

  2. חשוב מאוד להתכונן לאפשרות זו, היא מאוד ריאלית.

מוזמנים להאזין בלינקים הבאים (סה"כ 19 דקות!):

ספוטיפיי – https://spoti.fi/39Wq3RD
אפל מיוזיק – https://apple.co/3d8M8hB
ולמי שאין שירות סטרימינג – https://trafikant.podbean.com/

אז מה עושים עם הידע הזה עכשיו? 
בעיקר מתחילים לתכנן, לחשב את העתודות שלכם. כן כן… ממש לשבת מול טבלת אקסל עם כל המספרים והנתונים ולהכין תוכנית כלכלית לשנה – שנתיים הקרובות במידה והמשק נכנס למיתון. תוכנית מסוג זה תכלול: חסכונות, השקעות, פנסיה, קרנות השתלמות, הוצאות וגם התחשבות במצבי קיצון (למשל אובדן הכנסה חודשית או שההכנסה יורדת בצורה משמעותית). 

בנוסף, מוזמנים להציץ לכתבה שהתפרסמה בMako לפני מספר ימים שם תמצאו 42 טיפים, בין היתר של נתי, שיכולים לעזור לכם לחסוך עוד קצת כסף –  בואו נראה אם תוכלו לנחש מה מתוך ה-42 הם הטיפים של נינג'ה פיננסית :).

וכמובן אתם  מוזמנים להיכנס לקבוצה של נינג'ה פיננסית – שחוגגת בימים אלו 30 אלף חברים!  – היכנסו להתרשם איך אחרים עושים את זה, להתייעץ ולהעלות שאלות. אופציה נוספת, היא להתחיל את אתגר הפנסיה ולחסוך כסף רב.

בהזדמנות זו, אנחנו שמחים לעדכן כי אנחנו חוזרים להפעיל את תוכנית הדגל שלנו נינג'ה פנסיוני שתעזור לכם להבין ולחסוך כסף רב בכל מה שקשור לחסכונות והביטוחים הפנסיונים שלכם. בשל הנחיצות שעלתה בעקבות משבר הקורונה אנחנו נקיים שני מחזורים, אחד ב-18.6 ואחד ב-7.7. רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים כאן

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן