fbpx

להשקיע זה כמו לאכול שניצל

סיכום מנהלים: רוב ניהול ההשקעות שרוב האנשים מקבלים הוא בינוני מינוס, יקר רצח, ואפשר להחליף אותו בקלות. כמו שניצל.

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

מחשבה ספונטנית שעלתה לי (כשהייתי רעב). הרבה אנשים מכירים את החוויה של לאכול בחוץ, והרבה אנשים מכירים את הטריק שאפשר ללמוד להכין, בצורה מושלמת, כמה מנות בסיסיות, וככה גם לאכול ממש טוב וגם לחסוך כסף.
בואו ניקח לדוגמה שניצל. אני אכלתי שניצל במלא מלא מלא מקומות. אז יש למשל את השניצל של קפה נואר, ברוטשילד בת"א, שהוא מטורף. ויש את השניצלים שאכלתי בוינה, שהיו מטורפים. ויש את השניצל של הדליקטסן, שאני לא יודע אם הוא מדהים או שאני פשוט אוהב כל מה שרותי מכינה.
ואם אתם יודעים איפה לקנות כזה שניצל, אני שמח בשבילכם, אבל אם נחשוב על השניצל ש*רוב* האנשים קונים, *רוב* הזמן. השניצל הנורמטיבי, הוא לא משהו בכלל. הוא לא טרי, הוא מבשר עם גידים, בדר"כ רצחו אותו למוות במחבת, לא פריך, וכו' וכו' וכו'
איך עובד ניהול השקעות? יש פה ושם אנשים שהם טאלנט. בטח שיש. הם יודעים לעשות השקעות שף. הם דופקים על השוק עם פטיש ומנערים ממנו כסף ישר לכיס של הלקוחות שלהם. יש לי חבר יקר, פאמילי אופיס קטנצ'יק של 300 מליון שקל, שהפסיד לS&P500 רק פעם אחת ב15 שנה. ולא בהמון. נטו אחרי עמלות. ובדר"כ ניצח בהרבה. ואולי גם אתם מכירים כאלו אנשים.
אבל רוב הסיכויים שלא. האנשים האלו הם הקפה נואר של הכנת השניצלים.
היועץ בבנק? המנהל של מסלול המניות בחברת הביטוח? הם השניצל הבינוני.

אבל

שניצל אפשר גם להכין בבית. פגשתי המון אנשים שפעם בשבוע או בחודש מפשילים שרוולים ומכינים ערימה של שניצלים, ומקפיאים לפני הטיגון. בכזאת כמות, אפשר להשקיע שיהיו פרפקט אחד אחד. כשרוצים שניצל, מפשירים על השיש ומכינים שניצל מהאגדות תוך 15 דקות, כולל נקיון.
והשקעות? בול אותו דבר. פעם אחת צריך ללמוד. למשל בקורס שלנו, זה לוקח שש שעות, שהם גם (לפי מקורות זרים) כיפיות. בסוף הקורס יש פורטפוליו של השקעות מדדיות פסיביות.
השקעה מדדית פסיבית כל אחד יכול לעשות, היא זולה ממש (בערך 90% פחות עמלות מהאלטרנטיבה) מנצחת את ה"מומחים" לאורך זמן, ונותנת תוצאות מדהימות ביחס לרוב ההשקעות האחרות בעולם.
מתוך ההשקעות שיש גישה אליהם למשקיעים רגילים, היא מנצחת באופן מוחלט. וזה לא אני אומר, זה אומר המדע.
רוצים עוד סיבה לתת לנו צ'אנס? תספרו כמה דמי ניהול אתם משלמים. אם אתם כמו רוב האוכלוסייה אתם משלמים 0.5% – 1% על ניהול ההשקעות שלכם, תכפילו את זה בכסף שיש לכם. נגיד מאתיים אלף שקל?
זה אומר שבמחיר של שנה אחת (מתוך כל העשורים שתשקיעו) אתם מכסים את עלות הקורס שלנו. לא שווה את הסיכוי שנשכנע אתכם?
בואו לקרוא עוד פרטים בלינק – bit.ly/avinatti2
להשקיע זה כמו לאכול שניצל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן