fbpx

לקנות או לשכור

סיכום מנהלים: ניתוח שעשיתי עבור חבר שהתלבט אם לקנות לאמא שלו דירה יחד עם האחים שלו, או לא. אין תשובה סופית, יש רק השלכות לכאן או לשם

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

שימו לב – לקנות או לשכור זה שאלה אינדיוידואלית. אל תנסו להשליך מהמקרה שלו למקרה שלכם.
שבת שלום נינג'ות יקרות, קבלו מחשבון + וידאו לשבת קודש.
ואו, אם יש שאלה אחת שלא מפסיקה לייצר טראפיק זאת זאת. לקנות או לשכור? לקנות דירה להשקעה או שוק ההון? כמה הרים של טקסט נכתבו על זה, וכמעט כולו מיותר ברמות היסטריות. וזאת למה, כי האמת היא שלכל אחד יש מקרה שונה, ולכל מקרה שונה יש כמובן פיתרון שונה.
אחד חשוף למס והשני לא – משנה את התמונה
אחת לא סובלת לקנות דירות או להשכיר אותן והשניה מתה על זה
חפשו בקבוצה, תראו כמה אנשים נתקלו בחוויה לא טוב עם שוכרים או משכירים – לא מתאים לכל אחד
ובגלל שאנשים לא מבינים שכל מקרה לגופו, אז רוב התגובות והדיונים הם ויכוחים בין אלו שמאמינים שרק דירה ואלו שמאמינים שרק שוק ההון. במקרה הזה אני בוחן מה יקרה אם הם יקנו דירה לאמא, ומה יקרה אם ישכרו דירה לאמא. הייתי צריך לשים כל מיני הנחות שאולי נכונות ואולי לא, במקרה הספציפי הזה, יש יתרון ברור לנושא הדירה, בגלל שדירה תוכל לתת פטור ממס. זה מקרה מיוחד של שלושה אחים שיכולים לקנות את הדירה כדירה יחידה.
זה בא עם סיכונים. יש סיכון שיריבו ביניהם, ויש סיכון שירצו לקנות דירת מגורים לעצמם ואז לא יוכלו למכור אותה בגלל מס שבח, יש הרבה סיכונים.
עוד תוצאה מעניינת זה שאצלהם אין אפשרות להשקיע בשוק ההון כי חלק מהאחים לא מעוניינים, וזה כבר משחק של דירה מול עו"ש (שימו אפס בתשואה במקום כל מספר אחר).
אני לא יודע מה הם יחליטו בסוף, אני כנראה הייתי עושה את זה, כי אני תמיד מחפש סיבות לדבר עם האחיות שלי. יש כל כך הרבה סיבות למה לא לעשות את זה, ויש גם סיבות למה כן.
בסופו של דבר, אני מקווה שאולי תשכילו מהפוסט הזה ותוכלו לעשות החלטות יותר חכמות לעצמכם.
אם התעניינתם – לייק 🙂 🙂
בתגובות אשים גם את המחשבון שבניתי למקרה הזה וגם את הסרטון שבו אני מסביר את זה
 
לקנות או לשכור
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן