fbpx

פוסט המשך – האם יש אלטרנטיבה לשוק ההון

סיכום מנהלים: @פוסטיםשהיוצריכיםלהכילמילהאחת_לא

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

נינג'ותתתתתתת של ישראל, איזה יופי לכם שלישי פעמיים כי טוב, מאחל לכם מלא מנגו טעים ומתוק וכתום ולא מנגו צהוב בינוני עם טעמי לוואי של מנגו ירוק
בשבוע שעבר שאלתי האם יש בכלל אלטרנטיבה לשוק ההון. כדי שלא נתחיל לעשות דיונים סמנטיים בתגובות (🤮) בואו נחדד – יש אדם \ משפחה, להם כמה מאות אלפי שקלים בודדים, הם רוצים שהכסף לא יישב בעו"ש. האם יש להם אפשרות להשקיע את כל כספם בלי להיכנס לשוק ההון?
שמתי לינק לפוסט הראשון בתגובה הראשונה
חידדתי עוד יותר, בהנחה שהם לא מעוניינים לעבוד בזה, אין להם רצון להשקיע שום שעות עבודה. אפשר אולי פעם אחת לשבת ללמוד, וגם לא הרבה, אבל לא התעסקות.
קראתי בעניין רב את כל התשובות, באמת למדתי מלא דברים. אבל אלטרנטיבה לא מצאתי.
שום כלום.
בסוף כולם מגיעים לשוק ההון.
אבל השוק נופל כמו מישהו שקופץ מהאמפייר סטייט בילדינג
נכון, צריך ללמוד להתמודד עם זה. יש שנים שהשוק מתרסק. בקורס שלנו ובעוד מקומות רבים מלמדים לבנות תיק שמגיב בתנודתיות נמוכה יותר מאשר "לקנות מדד מניות". שאלתי אם יש אלטרנטיבה, אין.
בכל זאת קצת אלטרנטיבות שלמדתי מתוך הפוסט או בקריירה שלי, עם החסרונות הרלוונטיים:
דירה \ דירות להשקעה – כל דבר שלא קרה מעולם ואז קרה קורה בפעם הראשונה. דירות בישראל התרסקו בשנות התשעים. אין בלי סיכון. עם זאת, תחת השקעה חכמה של זמן, תוכלו לבנות לכם עסק צדדי עם סיכון מופחת. זה זמן אבל. הרבה. ובעסקים אפשר גם להפסיד.
מיקרו יזמויות – השקעה במספרי מוניות ובנכסים שניתן לבנות עליהם גגות סולאריים. מודה שלא התנסיתי בעצמי אבל נשמע סופר כיף ורווחי למי שיש זמן. יש סיכון תפעולי וכמובן סיכון רגולטורי.
קריפטו – בסכומים קטנים אני עדיין לא רואה סיבה לעשות מחוץ לשוק ההון. ההתעסקות לא שווה את זה
השקעות אלטרנטיביות – תראו לי מי שמוכן שכל התיק שלו יהיה בהשקעות שהוא לא מבין בהם כלום 😂
בקיצור
בקיצור, כמו שסיינפלד אמר, שהלוואי שאמצא את הציטוט, איט איז ואט איט איז. זה לא מושלם, זה לא נורא, זה מה שזה. הכסף שלכם ייכנס לשוק ההון בין אם תרצו ובין אם לא. הפנסיה שלכם שם. קרן ההשתלמות שלכם שם. קופת גמל להשקעה? שם.
בואו לקורס שלנו, תקראו את הסולידית, מצידי אפילו תקראו את הספר של קולינס. העיקר תלמדו, כי שוק ההון בלי השכלה זה כמו לנהוג באוטו בלי רשיון. זה יכול להיות מגניב לשנה שנתיים, אבל כשעושים תאונה כבר אף אחד לא צוחק
איך משקיעים שלא בשוק ההון?
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן