fbpx

אתם כבר מושקעים (II)

סיכום מנהלים: יש אינפלציה, היא פה, היא ממזמן פה, לא מבין איך לא קלטתי את זה ממזמן, אתם מוכרחים להחליף את המזומן שלכם לנכסים (אמר נתי יום לפני התפוצצות הבועה, לכן תיכנסו במנות פליז)

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

היה לי ערב מוזר, היה פנוי. מ9 עד 10 פשוט קשקשתי עם חבר בטלפון. אח"כ שתי שיחות עבודה, אבל פאקינג שעה שלמה של פנאי, לא היה לי את זה מאז שהילד נולד.
אני מתנצל מראש אם הפוסט לא כל כך מובן, להסביר כלכלה זה לא בדיוק הביזנס שלי, זה שואב ממני אנרגיות שאין לי כרגע. אם תבקשו יפה ממש אז Avi Stern יכתוב לנו פוסט על זה. אם הוא יסכים. הוא לא חייב להסכים אני אבין אם לא.
אז אם אתם מתמידי לכת- הנה הפוסט שלי:
 
השיחה התחילה באני, שהתמרמרתי על מר גורלי, שחלק מההשקעות שלי ב2020 הלכו חרא. בשעה שקשה לדמיין בכלל מי שלא הרוויח בכזאת שנה. אין נכס שמחירו לא עף לחלל.
וחבר שלי אמר לי "כולם נדפקו". עכשיו שניה, טיפה רקע, לחבר הזה יש בניינים בישראל, בניינים בארה"ב, ועוד ועוד דברים שמחירם עלה הרבה.
אני אומר לו "תמות, אתה רצחת ב2020. הנדלן שלך עף לשמיים, המניות שלך עפו לשמיים, הכל ירוק". אתם מכירים את השיחות האלו ואתם יודעים איזה בלבולי שכל פילוספיים התחלנו, בטח אתם עשיתם את אותם שיחות.

הוא הסביר שמחירי הנדלן שלו עלו, אבל השכירות לא זזה, וזה לא עוזר לו שמחיר הנדלן שלו עלה, ואני התחלתי להסביר על מינוף, והוא התחיל לדבר על זה שנכנס יותר מדי נכסים למאזנים של הבנקים, וזה סימן ל"רגע לפני הנפילה" וכו' וכו' זיוני שכל משני הצדדים.
 
אבל מה קלטתי?
ואז זה היכה בי. הוא באמת חושב שכולם נדפקו, כי כל מי שהוא מכיר מחזיק רק נכסים. כי העשירים נפטרו מהמזומן שלהם ב2003-2008 כשהריבית ירדה לאפס.
 
אין מזומן יותר אצל העשירים
אתם קולטים? כבר 12 שנה. מחיר הנדלן עלה, אבל השכירות לא השתנתה. התשואה נדחסה. זה בדיוק ההגדרה של אינפלציה! כלומר בעולם של חבר שלי, אין דבר כזה מישהו מספיק תמים כדי להחזיק מזומן.
 
מי המסכנים היחידים שמחזיקים מזומן? נכון מאוד!!! מעמד הביניים!!!
יעני, העניים עומדים במקום – אין להם כלום. החובות שלהם נשחקים קצת.
מעמד הביניים – יש לו חלק נכסים (נגיד מניות ואג"ח בפנסיה) וחלק מזומן (נגיד בבנק, פק"מ, תוכנית חיסכון, חלק כספי בקופות גמל מסלולים כלליים, שיט כזה).
העשירים יש להם רק נכסים. מניות אג"ח נדל"ן זהב, קרקעות סחורות, ביטקוין
 
עכשיו מה קורה במשבר?
קחו את המצב הקודם ותורידו את ערך המזומן.
לעניים כלום. יש להם מינוס מזומן, נשאר להם מינוס מזומן. אולי החוב נשחק. לא יודע. אולי צריכה יורדת כי אין עבודה.
מעמד ביניים? החלק של המזומן מתכווץ המון, החלק של הנכסים נשאר פחות או יותר קבוע.
אבל מה קורה לעשירים? כלום לא מתכווץ מצבם לא משתנה.
העשירים מתעשרים. מעמד הביניים מתקרב למטה.
 

יש לכם מזומן?


עריכה ראשונה, מתי אלמד כבר:
מה זה מזומן? 1. שקלים בבנק. 2. מטח. 3. שקלים בפקם. 4. מטח בפקמ. 5. קרן כספית 6. קרן שקלית 7. כל מה שבתיק ההשקעות שלכם עם מחמ קצר לא צמוד, נגיד 15% מכל מסלול כללי שיש לכם בכל קופת גמל\השתלמות\פנסיה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן