fbpx

מתי שווה לנצל את הטבת המס בקופגלה?

סיכום מנהלים – בקופגל"ה אפשר לא לשלם מס רווחי הון, אם מחכים עם הכסף עד גיל 60. בסימולטור שמצורף לפוסט אפשר לשחק עם המספרים ולגלות מתי עדיף תיק אישי ומתי קופגלה. בדר"כ תיק אישי. קופג"לה עדיפה רק למי שאין אף אופציה אחרת.

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

 מזכיר לכם שמי שרוצה ללמוד איך עושים את זה או את זה בצורה נכונה, מוזמן לקורס שלנו
-._.-=-._.-=-._.-=-._.-=-._.-=-._.-=-._.-=-._
את הסימולטור אפשר לראות פה —-> https://bit.ly/kupagle
-._.-=-._.-=-._.-=-._.-=-._.-=-._.-=-._.-=-._
 
שנה טובה נינג׳ותתתתתתת וחג שמח וסוכה בשלה ושבת טעימה וירחם אללה על ההורים כי המוח שלנו דייסה
לא שאתם רוצים לשמוע, אבל הטלטול במוח שלי מעבודה לילדים הפך אותי לבלתי נסבל לשניהם. אני לא חוזר ללידים (סליחה אבי ולובה וגל וכל האחרים), ללקוחות קיימים אני שולח תמונות של הילדים ולילדים אני מסביר על אחוזים. סליחה מכולם, תשמרו ליום כיפור הבא.
מפה לשם, יש לי לקוח שאני אוהב, שאל אותי כמה פעמים אם להפקיד לקופת גמל להשקעה, כדי לנצל את הפטור ממסים. כל יום אני אומר לו שמחר אקליט לו הודעה, אבל מחר לא מגיע. כמו ששנת 2020 לא מסתיימת. וזה מקרב אותנו לעניין.
היום אמא שלי, השם ישמור אותה, לקחה את הילדים לכל היום, וקלטתי מייד שהמוח שלי דייסה – הבנתי שלא לגעת בעבודה ומיהרתי לים.
ועכשיו אני מתכוון לעשות ניסוי ולכתוב פוסט בשבילו, ואולי גם אתם תהנו. כדי שהפוסט יהיה קריא, תצטרכו להאמין לי בכמה נושאים. אם לא מאמינים, תגידו לי בתגובות, בעוד שבוע שבועיים אני אמצא פוסט שמסביר את הנקודה ואקשר לכם.
יאללה לעניינים:
 
מה זה קופת גמל להשקעה (=קופגלה)
זה מוצר פיננסי שאפשר להפקיד אליו כסף מחשבון הבנק. המוצר מנוהל במסלולים, הכספים של כל החוסכים שבחרו באותו מסלול נמצאים ביחד. הביצועים שלהם זהים. הכספים מושקעים בשוק ההון והם שקולים לקניה של ניירות ערך בשוק, רק שמישהו עושה זאת בשבילכם תמורת תשלום. ממש כמו שאפשר לבשל לבד או להזמין וולט – משלמים בשביל נוחות. מכאן והלאה ההשוואה תהיה לניהול תיק השקעות לבד.
 
הטבת המס של הקופגלה
מי (ורק מי) שישמור את הקופגלה עד גיל 60, יוכל למשוך את הכסף בקצבה (ורק בקצבה) ולקבל הטבה – לא לשלם מס רווחי הון. אם מושכים לפני הזמן, אז משלמים מס רגיל כמו על האפיק המתחרה – ניהול תיק השקעות לבד.
בנוסף, מעבר מסלולים אינו מהווה ארוע מס.
המוצר מוגבל להפקדה של 70 אלף שקל לשנה פר תעודת זהות.
נסכם: אם אתם מוכנים לקנות קצבה בגיל 60 ומעלה, תקבלו הטבה משמעותית. מס רווחי הון זה 25 אחוז זה כסף רציני. נשמע כמו עסקה פגז. נשקיע שם במקום בתיק האישי, אם במקרה נגיע לגיל 60 ונרצה קצבה יהיה רווח נוסף בגלל פטור ממס, ואם לא – נשלם את אותו המס. מה שנקרא סיכוי בלי סיכון.
 
האם זאת עסקה פגז?
לא לכולם. לא לכולם. כי זה מגיע עם שני תגי מחיר.
מחיר ראשון: נגעת נסעת. בניגוד לתיק השקעות עצמאי, שאפשר להעביר מבנק לברוקר, להוריש, ואפילו להעביר לחו״ל, את הקופגלה אפשר להעביר רק מחברת ביטוח אחת לשניה. ולא ניתן להוריש, כלומר בהורשה הכסף נפתח ומשלמים עליו מס. זה במיוחד חשוב לעשירים.
מחיר שני: דמי ניהול. דמי הניהול המוצהרים הם בין שליש אחוז לאחוז. לשנה. מכל הקופה, מכל מה שנצבר שם. בהשוואה לבערך אפס, בתיק עצמאי. אבל, כמו בכל המוצרים המנוהלים, מותר להם לא לספר לכם על עוד חצי אחוז עד אחוז שאתם משלמים, בשלל עלויות נסתרות. פה תצטרכו להאמין לי, ואני פעם אמצא זמן ואקשר לפוסט על זה.
 
נושא המינוף – מי שמוכר קופגלה (ואת שאר המוצרים המנוהלים) הם משווקי וסוכני ביטוח. בדר"כ הם מציינים את האפשרות למנף את התיק, כלומר לקחת הלוואה זולה כנגד התיק. אני לא פוסל בכלל, ואפילו ממליץ במקרים מסויימים, אבל לא על זה הפוסט, אז בואו נסכם שזה
 
אז למי זה מתאים, ולמי לא?
למי שאין בכלל זמן ואנרגיה לארגן לעצמו תיק השקעות, ברור שזה עסקה טובה. הרי עדיף להשקיע מאשר לא להשקיע. ואם יש דבר אחד שהם עשו אחלה זה חוויית משתמש. אתה רוצה מניות? הוראת קבע מחשבון הבנק ויש לך מניות. בלי מאמץ בכלל.
למי שמשווה לתיק השקעות, תבינו, 1% לשנה עלות, זה אומר שאחרי 20 שנה שילמתם 20%. לא 20% מהתיק המקורי אלא מהתיק הגדול שיהיה בעוד 20 שנה. אם יש לכם שם מליון שקל זה אומר שאתם משלמים 10,000 שקל לשנה.
 
אבל אני יודע שאני רוצה קצבה, למה לא לנצל את הטבת המס?
קצבה, במשפט אחד, זה אומר שנותנים לחברת ביטוח את הכסף שלכם, ומקבלים בתמורה כסף כל חודש. עד שמתים. את הכסף ששמתם שם – מאבדים, ונשאר רק את הזכות לקבל הכנסה חודשית. אפשר לקנות קצבה מהכסף שיש בקופג"לה אבל גם אפשר לקנות מכסף שלכם. על כל סכום שתתנו להם, הם יתנו לכם ככה וככה שקלים לחודש. נגיד 0.5% לחודש. אז המטרה היא להגיע עם מקסימום שקלים לגיל 60 ואז לקנות את הקצבה.
לכן בניתוח שלנו אנחנו משווים שקלים בגיל 60.
באקסל המצורף רואים בקלות שאחרי 20 שנה (תחת הנחות סבירות) התיק האישי עוקף את הקופגלה, אפילו אחרי תשלום המס.
בעצם, דמי הניהול היקרים "אוכלים" את הטבת המס.
מה שאומר שכנראה שאולי תצאו "ברייק איוון" מול הקופגלה אבל כנראה שהתיק ינצח בגדול.
 
זהו אתם יכולים להפסיק לקרוא ולשים לייקים
 
נקודת בונוס ראשונה: אולי בכלל לא טוב לקנות קצבה?
זה לא לפוסט הזה, אבל מקצועני השקעות לומדים לייצר לעצמם קצבה מהשוק, וכמו שראיתם, לחסוך דמי ניהול בתיק אישי בזמן הצבירה, חוסך המון כסף. אפשר גם לעשות את זה במקום קצבה, רק יותר מסובך ללמוד.
 
נקודת בונוס שנייה: מתי כדאי לעשירים להשתמש בקופגלה?
לעולם לא. למה? כי לעשירים אף פעם לא כדאי לקנות קצבה. קצבה משלמת בערך 6% לשנה, ואוכלת את הקרן תוך כדי (אין הורשה של הקרן), בעוד שעשירים יכולים בקלות לייצר בין 6% ל 10% תשואה בשנה, ולכן הם מעדיפים זאת.
 
עכשיו מה נשאר לכם לעשות?
  1. לא מסכימים? בואו להתווכח בתגובות
  2. לשים לייק
  3. לכתוב שאלות שקשורות לפוסט
  4. לכתוב שאלות שלא קשורות לפוסט
מתי שווה לנצל את הטבת המס בקופגלה?
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן