fbpx

הטעות הכי גדולה שמשקיעים יכולים לעשות

סיכום מנהלים: כשמסתכלים על גרף של נכס פיננסי (נכס להשקעה) צריך תמיד לשים לב לאינפלציה ותקבולים כמו דיבידנדים.

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

כידוע אין דבר יותר גרוע מדאטא לא נכון. להפסיד כסף זה זול, להפסיד את הכבוד שלנו על גרף מקולקל זה כבר כואב בלב. איך אנשים טועים בגרפים, כאשר הגרפים הם לשנים רבות? אני שם לכם פה הסברים על אינפלציה ועל דיבידנדים, בלי זה הגרף נראה אחרת לחלוטין.
בגרף המקולקל [1] רואים שב1970 עד 1980 היה סבבה (בלי עליות אבל לא נורא) אבל בגרף הנכון [2] רואים שהיה קקי בעשור הזה [חץ אדום בתמונה].
חשוב להדגיש שבעוד 19 ימים ו11 שעות נפתח מחזור עשירי (X) של הקורס שלנו, אנחנו בקורס מדברים על הדברים האלו אבל בצורה יותר מעניינת מאיך שאני כותב את הפוסט הזה. אם אתם רוצים לא לעשות טעויות בהשקעות שלכם ולבנות את הפורטפוליו שלכם מוכן מהיום לימים של ירידות – בואו!
לינק לפרטים: bit.ly/avinatti2
 
אינפלציה
אם אתם זקנים אתה יודעים. אם אתם צעירים, לכו תשאלו אנשים כמה עלה קילו אבטיח בשיא העונה לפני עשר שנים, וכמה עלה בשנה שעברה. המחירים עולים. כל שנה, הממשלה מייצרת עוד מהכסף שאנחנו משתמשים בו ולכן הוא שווה פחות. הכל מתייקר, זה לא באג, זה פיצ'ר. ככה הכלכלה פועלת. מרבית האנשים משקיעים כדי שיהיה להם יותר, ולא כדי לראות מספרים על המסך. אם אתם רוצים יותר, ואתם מודדים לשנים רבות, תמיד תורידו את האינפלציה.
אם נגיד תשקיעו שקל, ואחרי 20 שנה הוא שווה 4 שקלים, יכול להיות שאחרי האינפלציה ה4 שקלים שווים כמו 2 שקלים היום, אז כדי לקבל תשובה נכונה – תנכו אינפלציה. זה גם נקרא "תשואה ריאלית" או inflation adjusted
 
דיבידנדים
לאבי הייתה מניה אחת ולנתי הייתה מניה. כל שנה, המניה שילמה לבעלי המניות שלה דיבידנד. זה אומר שהחברה הרוויחה כסף, והעבירה חלק ממנו לבעלי המניות. בכל שנה, אבי היה לוקח את הכסף הזה שהופיע לו בחשבון וקונה עוד מהמניה. נתי, מאידך, היה קונה שווארמה בנצרת.
אם תסתכלו על הגרף של ההשקעות של אבי ושל נתי, תראו שהגרף של אבי הרבה יותר גבוה. אבל אמרנו שזאת אותה מניה, נכון? איך יכול להיות? כי השווארמות לא נכנסו לגרף. אז תחשבו על זה שאם אתם מסתכלים על גרף ללא החזר דיבידנדים אתם רואים רק את החלקי. כי את השווארמות גם מגיע לכם.
את השפעת הדיבידנדים ניתן לראות בגרף העליון – הגרף הכחול הוא למי שאכל שווארמה, ומי שהשקיע את השווארמה בחזרה זה הגרף האמיתי, הכתום
אז מה רואים בתמונות? באותם שנים (1950 עד 2010) את מדד הSP500, פעם אחת [1] כמו שבדרך כלל מסתכלים עליו, ללא טיפול באינפלציה ודיבידנדים, ופעם אחת [2] בצורה נכונה

בתגובות אני שם לינקים לאתרים המקוריים כי הם שווים קריאה למיטיבי לכת
הטעות הכי גדולה שמשקיעים יכולים לעשות
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן