fbpx

הסיבה מספר 1 שאנשים לא משקיעים

סיכום מנהלים: לעיתים יש קצר בתקשורת בין הלקוחות לבין נותני השירותים הפיננסים, לדעתי הפיתרון הוא ללמוד את היסודות לבד ואז להיות מסוגלים לנהל שיחה ממקום של ידע וביטחון

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

סוף טוב הכל טוב נינג'ות צלחנו את השבוע הזה! ואיזה שבוע זה היה, כמה פצצות זרקנו בקבוצה יא רבנן, אבל עכשיו סוף שבוע ואנחנו פנויים לעבוד.
כתבתי מחזה קצר, אני מתקתק אותו בוורד לפני שאני מעלה לפייסבוק, ואני רוצה להעלות תפילה קצרה לבורא עולם, אבא, אני מתחנן, תעשה שאני אשים את הפוסט בתזמון ולא בטעות אלחץ אנטר כי לוקח 23987934 שעות לעצב אותו בפייסבוק. אז אם ראיתם את הפוסט הזה בשישי בבוקר, אשריי וטוב לי. אם ראיתם אותו ביום העצמאות דעו שאינני בין החיים ואני רק מקווה שהילדים לא מצאו את הגופה
מתוך העבודה שלי עם אלפי אנשים שרוצים להשקיע ולא הצליחו להתחיל, זיהיתי את הסיבה הנפוצה ביותר כקצר בתקשורת והתאמת ציפיות בינם לבין נותני השירותים. צ'מעו סיפור מומצא לחלוטין:
 
"אדם נכנס לסניף של גולדה", מחזה קצר מאת נ. אהרונוביץ' 2022
אדם נכנס לסניף של גולדה, מחייך
אדם: "אהלן, איזה גלידה לקנות? אני אוהב שוקולד!"
המוכר אתם מחייכים בחזרה
מוכר: "אני מאוד אוהב את זאת, הרבה לקוחות שלנו אוהבים גם!" מצביע על אחד מאלף טעמי השוקולד של גולדה, מבטו מלא סיפוק. [אל הקהל] "לא סתם אני טועם כל היום גלידות, הולך לכנסים וחוקר, הנה, נתתי ערך אמיתי ללקוח, חיי בעלי משמעות"
אדם [אל הקהל]: "נוכל כזה עוד לא פגשתי, ישר ניסה לדחוף לי את הגלידה שלהם, אפילו לא הציע לי גלידה אחרת, שלא לאמר אולי קינוח אחר, שמעתי שיש אנשים שאוהבים מלבי"
האדם מסתכל במבט מלא חשד וכעס [אל המוכר]: "תודה אני אחזור אליך".
המוכר [אל הקהל, בבכי]: "היום כל ההזויים עליי, מה חטאתי, כל היום שלי התחרבן מהפרצוף שהוא תקע לי, למה לא הקשבתי לאמא שלי והלכתי להיות בתפעול" אוסף את עצמו ומגייס חצי חיוך, פונה אל האדם "אולי רק תטעם לפני שאתה הולך? שתוכל להשוות, אפילו תטעם את כל טעמי השוקולד שלנו אל תהסס"
אדם [אל הקהל, פניו אדומות מזעם]: "אין לו בושה זה, כבר עליתי עליו שהוא דוחף לי את הגלידה שלהם, והוא עוד מנסה!", [פונה אל המוכר במבט ששמור לשופטים במסטרשף כשמגישים להם אוכל] "לא תודה אדוני, אני אצלצל אליך אל תפנה אליי, יש חוק נגד ספאם"
כל אחד מהם בצד שני של הבמה, שניהם בוכים, ושניהם אומרים באותו זמן אל הקהל
"מה למען השם קרה עכשיו איך זה שיש אנשים כאלו רעים בעולם"
~~~ סוף ~~~
 
למי ששרד עד פה, כל הסיטואציה נשמעת לכם כמו הזיית סמים. כמו סצינה מסרט של קרוננברג. נתי בחייאת, מה הקשר? אין כאלו דברים בחיים.
אז אני אומר לכם בביטחון מלא ומנסיון אישי של חברים ומשפחה שלי, שזה מה שקורה להמוני אנשים שרוצים להתחיל להשקיע. המוני. נצבר להם סכום כסף, הם מדברים עם האדם הראשון שנתקלים בו – הפקיד בבנק או סוכן הביטוח.
אדם חריף נפגש עם סוכן ביטוח פיננסי \ יועץ השקעות בבנק, מריח שמשהו לא עובד שם כמו שצריך, נהיה חשדניסט. היועץ\סוכן הוא מאה אחוז, רובם אחלה אנשים ומוכרים השקעות שהם סבבה לגמרי אבל הבעיה היא בתקשורת. האדם הגיע וחושב בראש שלו שהוא בא ללמוד, הצד השני בא למכור. כשאותו אדם מגיע למתווך נדלן, הוא לא שואל אותו "איפה בארץ לקנות דירה?" כי הוא יודע שהמתווך עובד על אחוזים, והוא יודע שהמתווך יכול רק למכור לו את מה שיש לו בסיסטם. מבחינת המוכר, זאת הרגשה הזויה.
מה האדם מצפה? הוא רוצה לשמוע אילו אפשרויות יש להשקעה, מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן. הרי לא יכול להיות שאין להם יתרונות וחסרונות, משהו שהוא 100% גרוע נעלם.
בקצרה ממש – אפשר להשקיע בשוק ההון באופנים הבאים – [1] מוצרים ביטוחיים\מוסדיים (קופ"גלה, פוליסת חיסכון), [2] תיק מנוהל\מיועץ בבנק, [3] תיק מנוהל \ מיועץ בבית השקעות, [4] תיק עצמאי בברוקר בארץ, [5] תיק עצמאי בבנק, [6] תיק עצמאי בחו"ל, [7] בסכום גבוה, פאמילי אופיס, [8] בסכום גבוה מנהל תיקים פרטי אישי. ועוד כמה יותר איזוטריים.
שמונה אפשרויות, לכל אחת מהן עוד ועוד תתי אפשרויות והתאמות. העץ מסתעף. אבל האדם לא מבין שהוא כרגע בסניף של גולדה. והמוכר לא מבין מאיפה נפל עליו ההזוי הזה.
אז לפני שאתם מזלזלים בבעלי המקצוע, תשקלו קודם ללמוד על שלל האפשרויות כדי שתוכלו לקנות חכם, לכל אפשרות יש יתרונות ויש חסרונות. שלא תמצאו את עצמכם אוכלים גלידה בטעם "קשת" שמיועדת לילדים עד גיל 5
אבל איך ללמוד? אהא! חשבתם שתעבדו עליי? שאני אספר לכם שיש בלוגים בחינם, ספרים אין ספור, בכל השפות, ואפילו מדריך בחינם פה בקבוצה שכתבתי בדם יזע ודמעות? זיבי! אני גם באתי למכור לכם משהו, ולכן אני אסביר לכם רק על הקורס של אבי ונתי, הדרך היחידה בעולם ללמוד להשקיע. מסכנים כל אוכלוסיית העולם שאינה דוברת עברית, אינם יכולים לבוא לקורס שלנו. לעולם לא ישקיעו. אבל אתם יכולים, ואם אתם לא השקעתם עדיין, כנראה שאנחנו ההשקעה הכי טובה שלכם.
מי שרוצה פרטים על הקורס שיבקש בתגובות תעשו שמח שיבוא טרפיק.
מי לא נותן לייק\תגובה\גיף אחרי שקרא עד פה אמן שמוכרי גלידה בהודו ישפילו אתכם מול כל הרחוב
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן