fbpx

הסקאם של הפרישה

סיכום מנהלים: פרישה זה סקאם. אל תיפלו בפח הזה. תבנו קצת הון בשביל שלא תפחדו, תמצאו שיט שאתם אוהבים לעשות, ותעשו אותו בשביל מספיק כסף כדי להחזיק את הלייף סטייל שאתם רוצים, ותנו בראש. יש בסוף פרסומת לקורס של אבי ונתי, אל תדלגו על הפוסט כדי להגיע לפרסומת

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

זה אולי הפוסט הכי חשוב שכתבתי עד היום. אם הפוסט הזה עזר לכם, תנו בלייק. אם הפוסט הזה הכעיס אתכם, תסבירו למה. אם הפוסט הזה גרם לכם לחשוב, לפתוח את הראש או אפילו להטיל ספק בדרך שלכם – תנו איזה קומנט בקטנה. אני רוצה שכמה שיותר אנשים יקראו אותו.
אני כל הזמן שומע אנשים שאומרים לי "אני חוסך אגרסיבית, ואז אני אפרוש בעוד X שנים". אני לא מתיימר להגיד לכם מה לעשות, אני לא מתיימר להיות בנעליים שלכם, אני מבין שאני פריבילגי וגם אשתי כל הזמן אומרת לי שאני טועה, אז אני רגיל. You do you. אבל אולי שווה לכם לחשוב טיפה על הביקורת שאציג בפוסט הזה.

עבור מי הפוסט הזה נכתב?

הפוסט הזה מיועד אך ורק לאנשים ששמים את החיים שלהם על הולד, דוחים את הרצון שלהם, חוסכים כסף בעבודה שהם לא אוהבים, בשגרה שהם לא אוהבים, כדי שיום אחד יוכלו לפרוש, ולעשות את מה שהם כן אוהבים. זה לא אתם? תכתבו לי מה אתם כן ואני אכתוב גם לכם פוסט
 
מעל להכל, לחכות זה רע לנשמה
תחשבו על זה ככה. 5 שנים זה חיים שלמים, בקצב של היום. כשאתם אומרים "עכשיו רע לי, אבל בעתיד אעשה את מה שאני רוצה" אתם מרגילים את עצמכם לחיות בחצי כח. לוותר על האושר שלכם. הרי אתם רוצים לפרוש מסיבה מסויימת לא? אולי תשקלו מה הסיבה הזאת.
הרי אם חבר שלכם היה אומר לכם "חרא לי עם הנישואים, אבל בעוד חמש שנים אני אתגרש", הייתם מרחמים עליו לא? זה לא טוב לחיות ככה, זה לא כיף לשמוע אפילו שחבר שלכם חי ככה. אנחנו חיים רק פעם אחת, וגם זה לקצת זמן, וגם לוקח לנו כמה עשרות שנים להבין את זה, ואז בקושי נשאר משהו.
 
רצון זה דבר הפכפך
בואו תלמדו ממני. אני עבדתי נון סטופ, 7 ימים בשבוע, ללא חופשה, החל מגיל 18 ועד גיל 28. בגיל 23 מאוד רציתי אוטו ספורט. לא מיאטה ב300K שקל. אוטו ספורט של ילדים, שזה אוטו רגיל, עם ספויילר ממש מוגזם מאחורה. זה עלה איזה 50K. ואמרתי לעצמי, חבל על הכסף. אני אגדל ואהיה עשיר ואקנה פורש.
יודעים משהו? אני בכלל לא רוצה פורש היום. כואב לי הגב להכנס אליה, לא מעניין אותי להתחיל עם בחורות, וגם אני לא נוהג יותר. מה אני אעשה עם פורש?
ועכשיו אני כבר לא רוצה כלום. רק שהילדים יהיו מאושרים, בריאים, ושקטים.
אם יש לכם משהו שאתם רוצים עכשיו, לכו קחו אותו עכשיו.
 
אתם רוצים לפרוש על החוף בתאילנד
לא, אתם לא. כלומר אולי אתם כן, אבל זה מאוד לא סביר. בדר"כ האנשים שמכוונים לפרישה מוקדמת מרוויחים (הרבה) מעל לממוצע. כלומר, מדובר באנשים שכל הקריירה שלהם דחפו עוד ועוד ועוד למעלה. לא עצרו. תמיד פול גז. נלחמים עם סכין בין השיניים כל הזמן. ואתם רוצים להגיד לי, שאתם, שכל החיים טיפסתם בכל הכח, תשבו על חוף ותעשו מדיטציה כל היום? לא נשמע לי סביר.
יודעים מה נשמע לי סביר? שבא לכם לעשות פאוזה גדולה על החיים לחצי שנה. לחודש. משהו.
תעשו. זה יותר קל ממה שזה נשמע. תחליטו שבינואר הבא אתם תהיו (וגם בני הזוג) בין עבודות, ותטוסו לחודש(ים) על החוף. תכינו את הילדים ותעשו מה שנדרש. אפילו לחצי שנה. תשרפו קצת כסף, מה קרה. הרי אתם חוסכים בוכטות כדי "לפרוש", נכון? אז תקדימו קצת את הפרישה לעכשיו, במחיר שהיא תידחה קצת אחר כך.
אני מוכן להמר שאחרי כמה חודשים על החוף אתם תקימו עסק חדש, תחפשו עבודה חדשה, או לא יודע מה. ונגיד שטעיתי, אז מה קרה? לפחות עכשיו אתם בטוחים בצדקת דרככם. וזה גם משהו.
 
טוב, שכנעת אותנו. אז מה עושים?
הבנו כבר שהפוסט הזה מיועד לאנשים שלא יפרשו לעולם. פשוט כי אתם אוהבים לעבוד, אתם אנשים יצרניים. לדעתי, כדי לחיות טוב מבחינה פיננסית, אנשים צריכים את שני הדברים הבאים:
הכנסה גבוהה
תמצאו את מה שאתם באמת אוהבים לעשות, ותראו שתצליחו להפיק מזה הרבה כסף. ואם טעיתי, ולא הצלחתם? לפחות אתם עושים משהו שאתם אוהבים. אולי תעברו למדינה יותר זולה עד שתצליחו לפצח איך להוציא מזה יותר כסף. אולי תעברו לנגב. אולי תגלו שאתם צריכים להוציא פחות כסף. העיקר שההכנסה שלכם תהיה גבוהה ביחס להוצאות שלכם.
 
הון צבור
אי אפשר להיות רגועים אם הפסקת עבודה לשנה שנתיים יעשה לנו דרמה. אם אני שורף 20K לחודש, ויש לי הון כולל של מליון שקל (כולל פנסיות, דירות, מניות, והבטחות של הילדים לנקות את הכלים בכיור) אז לא יקרה כלום אם לא נעבוד שנה שנתיים.
אתם יכולים לטעון שלשרוף רבע ממה שיש לנו בתוך שנה זה לא נעים ומייצר סטרס, אבל אני אטען שמאוד לא סביר שבאמת לא תכניסו כלום. מספיק שתעשו איזה פרוייקט צד, דמי אבטלה, משהו, וכבר הכנסתם יותר מאפס. אז זה יותר "גב כלכלי" מאשר באמת כסף לשרוף.
ההון שלכם זה מה שיגרום לכם להרגיש יציבים. חס וחלילה בעיה רפואית, או שסתם קמתם בבוקר ואתם מוכרחים לאכול קרואסון בפאריז. כמעט כל בעיה שתגיע תיפטר אם תזרקו עליה כסף, וההרגשה שאתם יכולים היא הרגשה של יציבות.
זוכרים שהבטחתי פרסומת לקורס? אז תדעו שלשים את ההון שלכם בשוק ההון זאת הדרך הכי פשוטה וקלה לנהל את ההון שלכם. ואם אתם לא יודעים איך – בואו לקורס שלנו. לפרטים, bit.ly/avinatti2
ואם אתם מתכוונים להגיד "אהא, אז בינכה צריך הון!!!" אני אענה לכם ככה – כדי "לפרוש" בשיטה המקובלת, כדי לעמוד בהוצאה של 20K לחודש, צריך בערך שש ורבע מליון שקל. לפי 4%. וזה בלי להתייחס למס רווחי הון.
 
אם אתם מבינים שהחיים קורים עכשיו, ושאין שום סיבה לחכות לאף אחד ולשום דבר, ואתם שורפים 20K לחודש, על מליון שקל כבר הייתי עושה סוויץ' בחיים ולא מחכה עוד יום אחד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן