fbpx

השווקים משתוללים בתקופה האחרונה

סיכום מנהלים: תעשו זום אאוט. אחרת תתחרפנו. או שתצאו מהשוק, זה ממש ממש בסדר. העיקר שתפיקו מזה משהו

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

השווקים משתוללים בתקופה האחרונה בייחוד בחודש האחרון. מדד הספ500 התרסק ואז טס ואז התרסק שוב ובעתיד לכל אחד יש דעה. תהיו פרקטיים. שני דברים שחשוב להתייחס אליהם:
  1. זה לא המשבר האחרון – יהיו עוד משברים. אל תקבלו החלטה על המשבר הזה. תקבלו החלטה על כל המשברים הבאים.
  2. כסף זה בשביל לקנות אושר – אם הכסף שלכם גורם לכם לחוסר אושר אז תעשו שינוי בהול, יום שהולך לא חוזר
בהתייחס לשני אלו, תקבלו החלטות חכמות. הנה כמה החלטות שאפשר לקבל:
 
החלטה שלישית – זה לא מעניין אותי
למה בכלל נכנסתם לשוק? אולי כדי לחסוך לפנסיה? אולי אתם פורשים עוד עשרים שנה (אם בכלל) וזה רחוק לכם. אולי אתם כמוני, ורק אכפת לכם כמה אחוז מכלכלת העולם קניתם. אולי אתם רואים בזה משחק. אולי אתם מכירים יותר מדי גרפים ויודעים שמשבר ארוך זה 10 שנים וזה בקטנה. אולי אתם קונים לתוך הירידות. העיקר – שלא אכפת לכם.
במקרה זה תרגישו בנוח, התיק שלכם מתאים לכם
 
החלטה שניה – מתאים לי הרכבת הרים הזאת, אבל לא ככה חזק
אולי נכנסתם אול אין למניות חלום ונחתכתם ב90%. אולי קניתם נזדק ואתם במינוס 30%. אולי קניתם ספ500 ואתם במינוס 15%. תלמדו לנהל פורטפוליו, תבינו איך להגביל את הירידות, או איך להסית חלק מהן עם עליות בדברים אחרים. פה צריך לחשוב על טיימינג. ברור שבעתיד תרצו פחות מניות, אבל אולי כואב הלב למכור אחרי נפילות. אם לא כואב, תמכרו, כפרות, ובעתיד תהיו בשליטה מראש. אם כואב הלב למכור בנפילות, תנו בראש ותתחילו לקנות דברים אחרים עד שתתאזנו.
 
החלטה ראשונה – לא מתאים לי הרכבת הרים הזאת!
אז שמתם כסף בשוק, ועכשיו הוא נחתך, ואתם בדכדוך. אולי אתם פורשים עוד שנה ועכשיו רועדות לכם הביצים. אולי אתם סתם לא אוהבים להפסיד כסף.
אתם גרים בישראל, אחת המדינות הטובות בעולם. אתם עשירים בכמעט כל קנה מידה עולמי. מזג האוויר מושלם. החיים הם מתנה. אם משהו גורם לכם לדכדוך קחו אותו, גיזרו לפרוסות דקות ותורידו באסלה. דפדפו הלאה.
לא מתאים לכם להשקיע בשוק ההון. השוק תנודתי. יהיו עוד משברים, ואתם תאכלו את אותם סרטים כמו היום. רק שתהיו יותר עשירים, ואז תצטרכו לאכול סרט יותר גדול.
חפשו אלטרנטיבה, תשקיעו בדירות בישראל, תשקיעו בדירות בקפריסין, תשקיעו במשרדים, תשקיעו בעסקים, תשקיעו בקרנות נדל"ן – העיקר תצאו מנכסים תנודתיים.
תתיחסו להפסד הזה כשכר לימוד, ובחיים לא תפחדו יותר. כי יהיו עוד משברים.

 

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן