fbpx

לא לכולם מתאים לעשות אול אין על מניות

סיכום מנהלים: מניות זה טוב ל20 שנה, או למי שאדיש לתנודתיות. לפעמים צריך להשקיע לפחות זמן, או שיש רגישות לתנודתיות. במקרה זה כדאי לשלב עוד נכסים בתיק, כמו אג"ח ממשלתי ארוך, זהב, וכיו"ב

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

שניה, כולם יודעים מה זה אול אין? All In, זה בפוקר, כשאתה בטוח בעצמך מאוד, אתה אומר שאתה מכניס את כל הכסף שלך על הסיבוב הזה. אם הפסדת? הלך הכל. זה נקרא אול אין, כי מכניסים את הכל פנימה.
מקווה שכולכם מכירים את אבי שטרן, מנהל קהילת מאני טוקס בפייסבוק, אבי היה שותף שלי ואז שודרג לחבר קרוב. אבי ואני מלמדים אנשים להשקיע בקורס שלנו, "כולם צריכים תיק השקעות". אני לומד דברים רבים מאבי, ואחד מהדברים שגיליתי זה העוצמה של לנהל פורטפוליו.
הדעה הישנה שלי היא שלמרבית האנשים זה מספיק לקנות מניות בX% מהכסף שלהם, והשאר על מזומן \ נדל"ן. למדתי מאבי שלאנשים שונים יש דעות שונות, וגיליתי שאנשים רבים מרגישים יותר בנוח לקנות נכסים נוספים, כמו אג"ח ממשלתי ארוך, זהב, סקטורים מסויימים וכו'.
לאחרונה זה נהיה אפילו יותר מעניין, כאשר אנשים רבים מרגישים ששוק המניות עומד רגע לפני קריסה, זה יכול להיות מאוד מועיל עבורם להחזיק אגרות חוב ממשלתיות, זהב, דברים כאלו. גם אם הם יבחרו בסוף לא לקנות אותם, לדעת שלימדנו אותם מידע שהיה להם כיף ללמוד, ומועיל לדעת, זה יתרון אדיר.
גם אם המניות לא יקרסו, ויטוסו למעלה כמו בשנים האחרונות, אני מאמין שאנחנו מטפלים בכסף שלנו כדי שיהיה לנו טוב ונעים. זה שמישהו בחרדות ממשהו, לא עושה לו טוב.
מתמטיקה
אני לא נביא, ולא משחרר תחזיות בקלות ראש, אבל אני יכול להגיד לכם שלטווח זמן של 20 שנה, ואפילו יותר, זה נחשב לקונצנזוס שמניות יעשו הכי טוב. אולי הדירה שאתם קונים באלעד תעשה יותר טוב, אני לא יודע, אבל הדירה הזאת לא זמינה לכולם, ומניות כן. ובקליק אחד.
אבל מה יקרה בדרך? תנודתיות. וזה לא מתאים לכל אחד. למשל יש אנשים שצריכים שהכסף שלהם יהיה תמיד זמין להם. או חלקו.
יש אנשים שפשוט לא כיף להם לראות את כל התיק שלהם נחתך ב50%. גם זה קורה במניות.
הכוח של ניהול פורטפוליו
פעם הייתי מלמד אנשים לקנות מניות והיה לוקח לי חצי שעה, אבי ואני מלמדים את כל הבסיס של ניהול פורטפוליו וזה לוקח שש שעות. אני חושב שזה שווה את זה, כי הרבה אנשים שלא מוצאים את עצמם עם פורטפוליו שהוא אול אין מניות יכולים לגוון את התיק שלהם עם עוד נכסים
 
נשמע לכם מעניין? מוזמנים אלינו פה בלינק bit.ly/avinatti2
לא לכולם מתאים לעשות אול אין על מניות
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן