fbpx

מלחמת העולם השלישית: מה עושים בתיק

סיכום מנהלים: תלוי איזה סוג של משקיעים אתם. אם אתם משקיעים במחקי מדד לטווח ארוך, כלום.

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

סוף שבוע גשום וקסום לכל הנינג'ות, חמלה ותקווה למסכנים שהולכים להידרס באוקראינה.
כידוע לכם, השאלות שעולות הרבה בקבוצות הוצפ של קורס ההשקעות מקבלות פוסטים כדי לזכות את הרבים. רבים תוהים אם זה זמן נכון להכנס לשוק וכיו"ב, ואני רוצה להסב את תשומת ליבכם לכמה אספקטים שחשוב להבין. מקווה שיועיל לכם, אם היה מעניין תנו לייק קטן כדי שכולם ייראו
אני מדגיש שכל מה שאני כותב רלוונטי למשקיעי מחקי מדד לטווח ארוך. אם אתם משקיעים מהסוג של ניצול הזדמנויות, או חזאים פוליטיים או עסקיים אז הפוסט הזה לא בשבילכם.
אספקט ראשון – השוק חכם
אה באמת? יש מלחמה? אני בהלם! מזל שאתם קוראים Ynet ויודעים הכל לפני כולם. לא, אתם כנראה הכי פחות מודעים מכולם. האנשים שעובדים בגולדמן זקס או מריל לינץ', וסוחרים בהיקפי ענק, יודעים על המלחמה פי מאה יותר מכם, והם יודעים את זה תמיד הרבה לפניכם.
בדר"כ, ב25 שנה שאני פעיל בשוק ההון, השוק יודע הכי טוב מכולם.
כשאתם רוצים למכור אחרי קריסה של 10%, אתם כמו בעלי הבית שנפרץ ואז הם רצים לשים סורגים.
אז מה לעשות? כלום.
אתה אומר שלא יכול ליפול מפה עוד? בוודאי שיכול ליפול. יכול להתרסק. יכול גם לטוס. מי שמבין שהשוק חכם יודע שמפה השוק יכול להתרסק או לטוס, כמו בכל יום אחר.
 
אספקט שני – אוקיי נגיד שמכרתם, ואז?
תראו, אם למדתם פה משהו, אמרתם ואללה, אני מבין מה קורה בשוק, זה לא בשביל הלב שלי, אני מפסיק עם מניות והולך להשקיע בנדל"ן\מזומן\קרנות גידור\עסקים\NFT\P2P – אחלה. אנחנו חיים ולומדים וגדלים כל יום. למדתם משהו על עצמכם. סחטיין.
אבל אם אתם אומרים "עכשיו מלחמה אני אצא, אחזור בימות שלום", תחשבו שוב. נהוג להגיד שהשוק עולה לאט אבל מתרסק מהר, וזה נכון, אבל יש חריגים. החריגים הם ימים ספציפיים שקורים במפתיע, וגורמים לזעזוע ענק בשוק.
תקראו את המשפט שאני הולך לכתוב עכשיו כמה פעמים, ואם לא מבינים תשאלו בתגובות כי אחרת אתם לא מבינים את אחד הכוחות הגדולים בשוק:

כמעט בכל פרק זמן ארוך שנבחן, מרבית התשואה מגיעה מימים בודדים

מה זה אומר? שאם אתם כל פעם יוצאים מהשוק אחרי נפילות, ואז עד שאתם תשמעו על זה שכבר "אין מלחמה"*, השוק מזמן טס, אתם מפסידים את היום-יומיים שנתנו את רוב התשואה. אתם לא תרוויחו שקל.
אז אתה אומר שיהיה שלום? לא אני לא
אז אתה אומר שהשוק יקרוס? לא אני לא
אז מה אתה אומר? שאם אתם משקיעים פסיביים במדדי מניות אז אל תזגזגו כי אחרת תפסידו כסף וחראם
 
*אני מתעלם מזה שמרבית האנשים לא יודעים לנתח אם מלחמה או שלום עדיפים לשוק המניות. שימו את זה בצד
מלחמת העולם השלישית: מה עושים בתיק
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן