fbpx

מתי קרן מתחפשת ולא עושה מה שהיא הבטיחה?

סיכום מנהלים: רוצים להשקיע בסקטור מסויים? תוודאו שהוא מספיק גדול ורחב ושאתם באמת קונים את מה שחשבתם.

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

פורים שמח נינג'ותתתתתתתתתת היום אני רוצה לכתוב פוסט על מניות שמתחפשות 🤡. כן. כן!!! נפלתי לבור הזה, אני מצטער בפניכם, אני מתבייש בפני עצמי, בפני הוריי ובפני כל הפוסטים המדהימים שכתבתי בעבר מבלי לכתוב
חה חה פורים היום, איזה מניות "מתחפשות"

אני ממש מבקש שלא תעשו לייק לפוסט הזה

 
צריך לקנות מדדים רחבים
אנחנו לומדים בקורס שלנו, מהמחקרים ב40 שנה האחרונות, ומאלפי בלוגים וספרים ברחבי העולם, שהדרך היעילה ביותר להשקיע במניות היא השקעה במדדי מניות, ובמידה פחותה אבל קרובה מאוד גם השקעה בסקטורים. זה בניגוד לבחירה של מניות ספציפיות, או לתת לאיזה "מנהל" או "יועץ" לבחור בשבילכם מניות.
האם אני אומר שלא צריך לקנות מניות בודדות? אני לא אומר את זה. אני דפקתי על טסלה כשהיא עלתה 2$ במחירי היום או משהו כזה. אני לא אגיד לאף אחד לא לעשות משהו שהוא רוצה לעשות. אבל אני אומר שיש דרך וסיבות לעשות כל דבר, ובפוסט הספציפי הזה אני רוצה שנדבר על מישהו שרוצה לקנות סקטור מסויים.
מה זה סקטור?
לפעמים בנאדם חש צורך לקנות מדד יותר ספציפי. למשל, במקום לקנות את *כל* המניות בעולם, הוא רוצה לקנות מניות שעוסקות בפיננסים, בחברות לא מזהמות, בחברות טכנולוגיה, וכיו"ב.
ואז, בקבוצת הוצפ של הקורס, לפעמים מבקשים ממני קרן מחקה של סקטור מסויים, כמו נגיד טכנולוגיה, ואני שולח. אבל לפעמים מבקשים משהו מאוד נישתי, כמו למשל "קריפטו" או "וויד (מריחואנה)" או משהו דומה, ולקח לי זמן להבין למה אין לי תשובה טובה בשבילם. התשובה טמונה בשאלה מה זה סקטור.
החלטתי שהתשובה המועילה במקרה זה היא "אם קניתי סקטור X, וסקטור X הצליח בעולם אני הרווחתי, ולהיפך אם נכשל X אז הפסדתי". אם יש דרך לקנות X שעונה על ההגדרה אז זה סקטור. אחרת זה קטן מדי.
בואו ניתן כמה דוגמאות. נגיד שאתם קונים את הבנקים. זה סקטור. אם הבנקים פתאום מרוויחים מלא, זה לא משנה שאחד יותר ואחד פחות ואחד פשט רגל, הסקטור כסקטור הרוויח ואתם מורווחים. יש מלא קרנות סל של סקטור הפיננסים והן כולם טובות.
אז מה יכול לקרות אם קניתם מניה שמתחפשת לסקטור?
דוגמה נגדית? בבקשה! בשנת 2014 רציתי לקנות חברות בתחום החלל, כי ניהלתי פורטפוליו של כמה מליוני דולרים בנוסטרו מסויים, וידעתי שחלל זה סקטור שהולך להתפוצץ. מצאתי 20 מניות רלוונטיות, מצאתי קרנות שמשקיעות בזה, מצאתי מלא שיט. בסוף סקטור החלל אכן התפוצץ, אף אחת מהמניות הללו לא עשתה טוב. תראו מה היה שם –
  1. אמזון. מה הקשר לחלל? אין קשר. ג'ף בזוס אמר שהוא יטיס אותם לחלל, בסוף הוא עשה זאת דרך חברה חיצונית. נכון שמי שקנה אמזון הרוויח, אבל זה לא קשור לחלל.
  2. 4-5 חברות בתחום הלווייני תקשורת. זאת טכנולוגיה ישנה שלא קשורה למה שאני רציתי להשקיע בו
  3. 4-5 סטרטאפים, כולם נמחקו מאז. זה טיבם של סטרטאפים.
אז מי הרוויח בסוף?
ספייס אקס של אילון מסק. שהיא החברה היחידה שרציתי לקנות, ולא היה אפשר אז. כלומר, כשקרן שאתם קונים היא לא סקטור, אלא מתחפשת לסקטור, יכול לקרות (כמו שקרה לי) שהסקטור אכן הרוויח, אבל אתם מחוץ לחגיגה. יכול להיות הפוך, שהסקטור התרסק אבל אתם בכלל קניתם אמזון שזה לא קשור. בכל מקרה, זה לא סקטור, זה מתחפש לסקטור.
אז איך אני יודע שהקרן לא מחופשת, וזה באמת?
זה צריך להיות רחב. מחשוב קוונטי? זה לא רחב. מי ינצח? גוגל? איזה סטרטאפ שעוד לא הוקם? מי יודע.
זה צריך להיות ותיק. צריכות להיות כבר חברות ענק שקיימות בתחום.
הקרן צריכה לתפוס את כל או רוב השוק בתחום. אם רוב התחום בסטרטאפים, איך הקרן תתפוס אותו?
 
רוצים למצוא סקטור ספציפי? בתגובות!
רוצים למצוא פרטים על הקורס שלנו? בלינק! bit.ly/avinatti2
רוצים לעשות לי לייק על הבדיחת אבא? אל!
מתי קרן מתחפשת ולא עושה מה שהיא הבטיחה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן