fbpx

פקודת MKT מרקט ושעות המסחר

סיכום מנהלים: אם אתם קונים קרן פופולרית אתם יכולים לשים פקודת שוק ולשכוח ממנה. רק תבדקו אחרי כמה ימים שזה עבד.

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

הי נינג'ות! למה אני לא כותב? כי אני מתרגש מהטיסה לתאילנד אז אני מעביר את הימים שלי בבהייה מלאת אימה במסך המחשב. אבל אני כן עונה לשאלות של המשתתפים בקורס ההשקעות שלנו, וכשיש שאלה שחוזרת על עצמה אני מעלה פה פוסט כדי לזכות את הרבים
אם הפוסט הזה נשמע לכם כמו משהו שמגניב לדעת, בואו לקורס שלנו! פרטים אצלי, פה בתגובות, או בלינק bit.ly/avinatti2
כאשר קונים מניות פופולריות, כמו למשל קרנות מחקות מדד פופולריות, יש בהן נפח מסחר גבוה. זה אומר שבכל רגע נתון יש המון קונים ומוכרים שמחליפים ביניהם את המניות. זה מאפשר לנו לקנות את המניות עם פקודת "שוק" (באנגלית Market) שמקוצרת ברוב המערכות ככה: MKT
בפקודה זאת אנחנו אומרים לבורסה לתת לנו את העסקה הטובה ביותר הקיימת ברגע זה. דמיינו שאתם שבכל דקה נסגרות עסקאות במאות אלפי דולרים, ואתם גם כן נדחפים לשם עם האלף שקל שלכם, או המאה אלף שקל שלכם ואומרים "תן לי גם!". ככה הבורסה פועלת.
צריך לשים לב שזה נכון רק אם המניה פופולרית. אם אתם מנסים לקנות מניה שיש בה רק עסקה אחת בשבוע (יש כאלו! פעם התפרנסתי מלסחור אותן בבורסה בת"א) אתם יכולים לשלם ממש הרבה יותר מדי אם קניתם בפקודת מרקט. אולי המניה שווה מאה שקל, והמוכר היחידי היה מוכן למכור במאתיים? אז הפקודה קנתה לכם במאתיים.
לכן תשתמשו בפקודת MKT רק במניות הכי פופולריות. בקורס אנחנו מציגים קרנות מחקות מדדים שהן הכי פופולריות בעולם, וקל לקנות אותן במרקט.
שעות מסחר
פקודת מרקט עובדת רק בשעות המסחר, אלא אם אתם סוחרים מתוחכמים ויש לכם מערכות מתוחכמות, הפקודה הרגילה במערכת הספארק או באינטראקטיב עובדת רק בשעות המסחר.
ארשום לכם קצת באיזה שעות כל דבר נסחר, אבל לדעתי האישית אין סיבה להתעסק עם זה. מי שקונה לטווח ארוך (וכמובן, אדגיש שוב, קרן פופולרית) יכול פשוט לשים את הפקודה בכל שעה כלשהי גם ביום שבת בארבע בבוקר, והפקודה תתפוס בפעם הבאה שיהיה מסחר. רק תעקבו אחרי כמה ימים ותראו שבוצע.
אם אתם קונים מניה ישראלית, למשל קרן שמחקה מדדי אגח ממשלתי ישראלי, שעות המסחר בבורסה בת"א הן *בערך* 10:00 עד 16:00. ביום ראשון טיפה פחות, בימים אחרים טיפה יותר.
אם אתם קונים מניה בבורסה בניו יורק אז אלו השעות גם, אבל בזמן ניו יורק, וכמובן בערך.
אם מצד שני אתם קונים את הקרנות הזרות הפופולריות, אלו שנסחרות בבורסה בתל אביב, אתם תקנו אותם בשעות לונדון, שהן גם בערך אותן שעות, אבל בזמן לונדון.
רוצים לדפוק על האנטר ולראות את הרכישה מתבצעת באותה שניה? נסו ימים ב' עד ה', בשעות 15:00 עד 16:00, ככה כל הבורסות יהיו פתוחות בו"ז 🙂
פקודת MKT מרקט ושעות המסחר
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן