fbpx

פתיחת קרן השתלמות כל שנה

אמל"ק – עבור הרוב המכריע של האנשים אין שום משמעות לפתוח קרן השתלמות חדשה כל שנה. להלן ההסבר למה 👇:

*פוסט מקורי לתגובות ושאלות*

כן אני יודע שיש כאלו שיקראו ויגידו "אתה טועה כי בלה בלה בלה" אז מראש אומר להם "נכון, אתם צודקים" אבל כשאתם אומרים שאני טועה אתם מתייחסים לאדם תיאורטי שאינו חבר בקבוצה – בסבירות של 99.8%, כל מי שקורא את הפוסט הזה – לא נמנה על האוכלוסיה שלגביה מה שכתוב מטה לא נכון. אני אודה למי שחושב שיש כדאיות לפתיחת קרן השתלמות כל שנה שיתאר בבקשה את המצב שבו יש לזה יתרון כדי שכל הקוראים יוכלו להבין האם התרחיש הזה רלוונטי לגביהם ומה דרך פעולה כזו תתן להם 🙏
*-*-*-*-*
הקדמה – לעיתים קרובות (אין מחזור שזה לא קורה) אנחנו נשאלים על ידי משתתפי תוכנית הליווי שלנו אם כדאי לפתוח קרן השתלמות כל שנה, איך מאחדים חשבונות בקרן השתלמות ועוד כל מיני שאלות שנוגעות לפיצול הטכני בין חשבונות בקרנות השתלמות. למרות שאנחנו אומרים למשתתפים שלנו שזאת שאלה חסרת משמעות – חלקם ממש, ממש לא משתכנע. (יש לי תזה לגבי הסיבה למה הם מוטרדים מנושאים טכניים שוליים – אבל זה לפוסט אחר).
*-*-*-*-*
הערה חשובה – הפוסט מתייחס לשכירים, אבל גם אצל עצמאיים מה שרשום באמל"ק תופס. לדייקנים והדווקנים, לא נכנסתי לכל הפינות כדי לשמור את הדברים פשוטים יחסית. מוזמנים לדייק אותי בתגובות.
*-*-*-*-*
רקע טכני – מכל מיני סיבות ניהול הזכויות בקרנות השתלמות מבוצע, טכנית, בצורה של חשבונות נפרדים. מתי נפתח חשבון חדש? מעבר מעסיק ולאחר ביצוע משיכה (יש עוד כל מיני סיבות אבל זה בגדול העיקר). לכל חשבון יש "וותק". הוותק בכל חשבון הוא המועד בה בוצעה ההפקדה הראשונה באותו חשבון.
*-*-*-*-*
אה מה מה – אם נרצה למשוך הותק מחושב עבור חשבון אחד או שניים ולא עבור כל חשבון בנפרד, באופן הבא:
· אם ביצענו משיכה מחשבון כלשהו אז החשבון הזה מחוץ למשחק.
· ההפקדה הראשונה המוקדמת ביותר באחד מהחשבונות.
דוגמא א'
יש לי שני חשבונות אחד נזיל (שלא ביצעתי ממנו משיכה) ויש לי חשבון נוסף = גם החשבון הנוסף נזיל.
דוגמא ב'
יש לי שלושה חשבונות – אחד נזיל ושניים שעדיין לא (אחד צבר ותק של שנה ואחד צבר ותק של שלוש שנים) = יש לי שני חשבונות נזילים + אחד לא נזיל (אני אוכל לבחור איזה מהלא נזילים יהפוך לנזיל ואיזה לא, לצורך הדוגמא נניח שהחלטתי להגדיר את זה בן השנה כנזיל ואת זה בן השלוש כלא).
דוגמא ג'
יש לי ארבע חשבונות – אחד נזיל ושניים שעדיין לא (אחד צבר ותק של שנה, אחד וותק של שלוש שנים ואחד וותק של חמש שנים) = יש לי שני חשבונות נזילים + שניים לא נזילים (אני אוכל לבחור איזה מהלא נזילים יהפוך לנזיל ואיזה לא, לצורך הדוגמא נניח שהחלטתי להגדיר את זה בן השנה כנזיל).
בוא נבין מה יקרה אם ביצעתי משיכה:
בדוגמא א'
כל הכסף שצברתי עד היום בשני החשבונות נזיל. כל כסף שיופקד לי מכאן והלאה – לגביו אני אצטרך להמתין 6 שנים.
בדוגמא ב'
כל הכסף שצברתי עד היום בשני החשבונות נזיל. כל כסף שיופקד לי מכאן והלאה – לגביו אני אצטרך להמתין 3 שנים (כי יש לי חשבון נוסף עם ותק של 3 שנים)
בדוגמא ג'
כל הכסף שצברתי עד היום בשני החשבונות נזיל. כל כסף שיופקד לי מכאן והלאה – לגביו אני אצטרך להמתין שנה אחת.
*-*-*-*-*
להסבר בהרחבה על הנושא גגלו "החלת ותק קרן השתלמות" או "השלכת ותק קרן השתלמות"
*-*-*-*-*
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדין
שיתוף באימייל
שיתוף בווצאפ
דילוג לתוכן